Kaip buvo kuriamas rusiškas Porsche / VAZ-2108

Kodėl pasakiau Porsche turbūt žino Žigulių mylėtojai. Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje Porsche išgyveno ne pačius geriausius laikus ir outsource’indavo savo žinias ir specialistus kitiems automobilių gamintojams. O pagalbos tada paprašė Sovietų Sąjunga. Ir 1976 metais į Porsche gamyklą išvyko pirmieji Volgos automobilių gamyklos (VAZ) specialistai – dizaineriai, mechanikai, kėbulininkai. Toks bendradarbiavimas truko trejus metus iki 1978-ųjų imtinai. Sovietų Sąjunga Posche už tai per metus mokėdavo po 500 tūkstančių Vakarų Vokietijos markių. Bendradarbiavimo sutartyje buvo numatyta, kad vokiečiai padės patobulinti VAZ-2103 sukurti VAZ-2121 (Niva).

Bendradarbiavimas nenutrūko ir toliau. Nors dažniausiai sakoma, kad Porsche prisidėjo tik prie VAZ-2108 variklio kūrimo, tačiau buvę VAZ gamyklos darbuotojai pasakoja, kad vokiečiai aktyviai dalyvavo ir kitų mašinos komponentų kūrime. Beje, skaitantiems rusiškai rekomenduoju paskaityti “aštuntuko” kūrime dalyvavusių VAZ gamyklos darbuotojų atsiminimus.

O štai ką apie naująjį “aštuntuką” pasakoja tuomet susuktas pusvalandžio filmas.

Avatar

Yra Formulės-1 gerbėjas ir benzinu varomu turbininių variklių gynėjas. Gal dėl to slapčia viliasi, kad Saab sugrįš su trenksmu, o kol tai neįvyko galima prisiminti šlovingus laikus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *