Senos meilės rūdyja ir baigiasi… įsimylėjimu iš naujo / BMW E24

Devintojo dešimtmečio gražuolės skleidžiamas salsvas prabangos, sintetikos, odos, gumos ir nuodėmės kvapas gražina pačius stipriausius prisiminimus. Ir viliones nusidėti iš naujo.

BMW E24 635 CSI buvo didžiausia mano automobilinė meilė. Ji turėjo ankstesnės šeimininkės iš Šveicarijos duotą vardą – Meitia. Su Meitia draugavome beveik penkerius metus. Aš ją dievinau ir jai tarnavau, o ji tenkino visus mano užgeidžius. Žiemą ant sniego, vasarą ant asfalto. Nors vienintelis jos trūkumas buvo neoriginalus “Pioneer” CD grotuvas, su ja išsiskyrėme abipusiu sutarimu. Meitia ištekėjo už kažkokio seno nekaltų mergelių gaudytojo, kuris uždarė ją savo tamsiąjame garaže, vietoje važiavimo malonumo pasitenkindamas tik jos kėbulo lietinėjimu.

Nors nuo to laiko Meitios daugiau nebemačiau, nostalgija manęs nekankino. Naujos pažintys ir santykiai atnešė naujų patirčių ir supratimą, kad išorinis grožis nėra viskas. Kad žvilgsnis ar talija dar nereiškia, jog jos žino kaip elgtis kelyje. Ir kai jau beveik įsitikinau, kad ideali mašina ne Meitia, o Miata, labai netikėtai susipažinau su jauniausia Meitios seserimi — paskutinės serijos E24 635 CSI Shadowline.

BMW E24 03
E24 635 CSI Shadowline

Pirma registracija Šveicarijoje neabejotinai yra geros karmos požymis bet kuriai mašinai. Tačiau šiai Shadowline sekėsi ir Lietuvoje. Prieš patekdama į gero bičiulio rankas, ji septynerius metus praleido užklota specialiu audeklu viename privataus namo garaže Kaune. Ne, ji nebuvo uždaryta, ji tiesiog leidosi lepinama. 130 km/h buvo ta riba, kurios peržengti jai nederėjo. Kauno duobės jai buvo pažįstamos tik aplenkiant jas sausu oru, o į procedūrinį vykdavo tik į “Krastą” . Prieš apsistodama pas kaunietį, kuris be kitų savo dorybių dėtų galvą už Tėvynę, Shadowline kažką veikė Vilniuje, kiek žinoma, padoriuose namuose.

Mes susitikome, kai Jo nebuvo namie. Aš atsimenu tą žvilgsnį. Aš matau tą siluetą praslenkantį vitrinų atspindžiuose. Aš jaučiu tą M30 I6 variklio žemų dažnių virpesį. Ir tą salsvą prabangios praeitų dešimtmečių sintetikos kvapą. Ir tą pagreitį, kuris prasideda tik įsibėgėjus…Negi mes buvome išsiskyrę?

E24 durys užsidaro kaip seifo, tačiau su tokiu trenksmu, kad lygiai tris sekundes po to ausyse girdisi metalinis skambesys. Juodos odinės Recaro sėdynės standžiai apgobia nugarą ir šlaunis. Salone vietos mažai, tačiau nežiūrint didelio stiklų ploto ir plono priekinio statramsčio, mašinos galų praktiškai nesimato ne tik dėl žemos sėdėsenos, bet ir dėl kėbulo gabaritų. Ilgas kapotas baigiasi tipine E 20-os serijos BMW modeliams būdinga “ryklio nosimi”, o didelės bagažinės dangtis žemyn leidžiasi itališko kupė kampu.

Visos E24 kėbulą sukūrusio prancūzo atomobilių dizainerio Paulo Bracqo mašinos pasižymėjo sportine elegancija, kėbulo linijų švarumu ir laikui nepavaldžiu rafinuotumu. Tačiau nežinia kaip šiandien atrodytų BMW gaminami automobiliai, jei E24 prosenelė nebūtų turėjusi itališkos “aferos”, apie kurią šiandien žino nedaug BMW gerbėjų. Kalba eina ne tik apie mitinį BMW dizaino elementą – Hoffmeisterio linkį, bet apie keliasdeišmt metų į priekį suformuotą BMW veidą.

BMW E24 02
E24 kėbulą sukūrė prancūzų atomobilių dizaineris Paulo Bracqo

Septintojo dešimtmečio pradžioje ne pačius geriausius laikus išgyvenantis BMW koncernas kreipėsi į Giovani Bertone, su prašymu sukurti naują bavarų markės kupė kėbulą. Giovanis kaip sykis pas save turėjo jauną talentingą vaikinuką vardu Giorgeto Giugiaro. Išgėrę kelis puodelius espresso, italai kartu papaišė ir vokiečiams išsiuntė itališko dizaino šedevrą – lengvą, švarų kupė. “BMW 3200 CS Bertone” kupė buvo pristatyta Frankfurto automobilių mugėje 1961 m., vėliau šio modelio esminiai dizaino elementai buvo panaudoti kuriant E9, kurį pakeitė E24.

P90079639
BMW 3200 CS Bertone
BMW E9
BMW E9

E24 grožis stulbina kasdienio eismo dalyvius. Važiuojant reikia apsimesti nematant kitų vairuotojų ir pėsčiųjų žvilgsnių. Į iškeltą nykštį geriausia atsakyti tuo pačiu. Jums patinka, man irgi patinka. E24 kelia pagarbą ir susidomėjimą, ypač BMW markės vairuotojams. Važiuoti  pirma juosta neskubant reiškia gerą tono ženklą ir lengvą panieką pro šalį skubantiems turbodyzeliams. Taip, nes šita mašina į paskutinį keltą naujojoje perkėloje gali atvažiuoti labai greitai.

Grožis, o ne sugebėjimai  kelyje išgelbės pasaulį. E24 niekada ir neslėpė, kad ji sunki, neįpatingai manevringa ar tiksli. Tačiau tai yra stipraus charakterio, aukštos savivertės ir puikių manierų mašina. Ji nekenčia miesto kamsčių, tačiau mėgsta keliauti. Tik ne siaurais vingiuotais keliukais į kaimo sodybą, o magistrale jūros link.

Mes ten dar tikrai kada nors nuvyksime, mažyte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *