Ivan Zenkevič video apžvalgos pažadino prisiminimus, kai šie mopedai buvo ne kas kitas kaip didžiausios paauglystės svajonės išsipildymas. Bet kuris iš šių “V50” variklį turintis pravažiuojantis mopedas buvo palydimas tokios technikos neturinčių pavydžiu žvilgsniu. Visi žinojo, kad “V50” reiškia variklio darbinį tūrį – 50 kubinių centimetrų, o V reiškia, kad variklis pagamintas Šiaulių “Vairo” gamykloje.
Visi žinojo ir kaip perrinkti šį dvi pavaras turintį variklį. Žinojo ir kaip jį patobulinti įdėjus papildomą trečią žiedą ant stūmoklio, nes esą taip “pagerėdavo” kompresija. Net ir nedidelių miestelių turguose kiekvieną pvasario šeštadienį ant žemės paklotos medžiagos būdavo rikiuojamos ir naujos atsarginės šių variklių dalys: cilindrai ar jų galvos, stūmokliai, žiedai, sankabos diskai, karbiuratoriai.
Šios detalės tik išaušus pavasariui buvo viena populiariausiu prekių, kurias pirkdavo tėvai savo paaugliams. Juk prieš prasidedant sezonui pakeisti “grupę” (stūmoklį, žiedus ir galbūt cilindrą) buvo kiekvieno motorizuoto berniūkščio garbės reikalas.
Žodžiai Mini, Delta, Riga 16 ar Karpatai devintajame dešimtmetyje buvo būtini kalbant apie hobį, pramogas ir laisvalaikį. Tokio šarmo, ko gero, niekada neturės jokie kiti mopedai. Net jei jie vadinsis Honda, Kawasaki ar net Piaggio. O skaičiai raidės ir žodžiai reiškiantys šių vakarietiškų mopedų modelius bus pamiršti.
Pažiūrėkite, išgirskite ir užuoskite tepaluotais benzino dūmais kvepiančią dvitaktę devintojo dešimtmečio paauglystės svajonę.
Na, iki Piaggio šarmo jiems toloka 😉
Nedievinčiau jau taip tą sovietinę techniką, nes beveik visi kas ją turėjo, slaptai svajojo apie vakarietiškus mopedus.
Turiu tokį – šaunus mopedas.
tebeturiu ir aš 😀