Techno Classica Essen 2013 / renginiui pasibaigus

Paroda Techno Classica Essen 2013 paskutinius lankytojus jau išleido pro duris. Netrukus kolekcionieriai ir dalyviai susirinks savo pristatytus ar įsigytus automobilius ir išsiskirstys po visą Europą. Jubiliejinė 25-oji paroda beigėsi. Dar šiemet parodų paviljonas “Messe Essen”, kuriame ir vyko klasikinių automobilių paroda, bus perstatomas. Įdomu, ar Techno Classica Essen po šios rekonstrukcijos bus tokia, kokia iki šiol.

Iki šiol ši paroda yra didžiausias toks klasikinių automobilių renginys po stogu visoje Europoje. Didžiausias dėl to, kad čia atvežama parduoti daugiausiai klasikinių automobilių. Automobilių gamintojai taip pat šiai parodai skiria daug dėmesio ir pristato savo istorijoje reikšmingus modelius, įvairiose lenktynėse dalyvavusius ar rekordais pasižymėjusius automobilius.

Peugeot 205 Turbo 16
Parodoje eksponuotas 1985-ųjų Peugeot 205 Turbo 16, kurį vairavo ralio lenktyninkė Michèle Mouton / www.youngtimer.lt
MBW M1 1980
BMW stende puikavosi 1980-ųjų BMW M1 / www.youngtimer.lt
Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM 1993
Greta kitų sportinių automobilių Alfa Romeo į parodą atsivežė specialiai DTM lenktynėms ruoštą keturiais ratais varomą 1993-ųjų Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM / www.youngtimer.lt

Tikrus kolekcionierius parodoje, ko gero, labiau domino įsigyti klasikinį automobilį. Rinktis tikrai buvo iš ko. 2500 automobilių čia buvo parduodami. Tačiau net ir pirmąją parodos dieną kai kurie automobiliai jau buvo pasipuošę kortele – “Parduota”. Dalyviai ir lankytojai tik spėliojo ar tai dėl to, kad kai kurie pardavėjai atsivežė vertingus, tačiau jau parduotus automobilius, ar tiesiog jie buvo išgraibstyti vos tik atvažiavo į parodą.

(Ne) originalumas

Nors parodos dalyviai akcentavo originalumą, tačiau didžioji dalis parduodamos klasikos buvo neįtikėtinai puikios būklės ir greičiausiai labai kruopščiai restauruotos. Parūdijęs 1951 metų Volkswagen Kaefer ko gero buvo vienas originaliausių automobilių visoje parodoje. “Niekada nerestauruotas, priklausė Švedijos kariuomenei, vėliau kolekcionieriui, nerasite kito tokio origalaus automobilio.” – skelbė užrašas ant automobilio stiklo. Deja iki parodos pabaigos ant šio originalumu išsiskiriančio automobilio stiklo taip ir neatsirado užrašas “Verkauft” – (parduota).

Tačiau tokie užrašai sėkmingai puikavosi ant kitų tviskėte tviskančių tarsi ką tik iš gamyklos išvažiavusių klasikinių automobilių.

VW Kaefer 1951 19900 eur
Originalus VW Kaefer pagamintas 1951-aisiais taip ir nebuvo parduotas. Originalumas buvo įvertintas 19.900 eurų / www.youngtimer.lt

Ar verta čia pirkti automobilį?

Pavaikščiojus pirmąsias kelias dienas po Techno Classica Essen 2013 parodą atrodė, kad čia viskas stulbinamai brangu. Youngtimer’iai kainuoja apie 20 000 eurų, išskirtinių modelių tokių kaip BMW M3 (E30) kainos siekia ir apie 40 000 eurų. Jau nekalbame apie oldtimer’ius, kurių kainos kartais perkopia ir 100 000 eurų. Na brangu – realytivi sąvoka, juk tokia paroda didžiausia Europoje, tai ir pasiūla orientuota į čia atvykstančius pinigingus kolekcionierius. Reikia įvertinti ir tai, kad pasirinkimas šioje parodoje yra tikrai stulbinantis. Čia galima rasti vos ne kokį nori klasikinį automobilį. Nekalbant jau apie populiarius modelius tokius kaip Porsche 911 ar beveik bet kurios laidos Mercedes-Benz kupė modelius. Taigi, jei kaina nėra svarbiausias veiksnys, čia galima tikrai įsigyti vertingą klasikinį automobilį.

Lancia Stratos 1975 309500 eur
Šis Lancia Stratos pagamintas 1975-aisiais buvo parduodamas už 309.500 eurų / www.youngtimer.lt

Geriausi restauratoriai

Dar viena priežąstis, kodėl neabejotinai verta apsilankyti parodoje, tai restauratorių stendai. Jei turite nebaigtą ar net nepradėtą restauruoti klasikinį automobilį čia galima pasižvalgyti ir įvertinti geriausių Europos restauratorių darbus. Juk internetu pažiūrėjus darbų nuotraukas ne visada galima susidaryti tinkamą įspūdį apie darbų kokybę ir kaip atliekami tie darbai. O čia galima gyvai pabendrauti su restauratoriais ir pamatyti restauruotus automobilius. Savaime suprantama, kad dalyvavimas tokiame renginyje tikrai ne pigus, todėl čia renkasi tik tos dirbtuvės, kurios gali sau tai leisti. Dėmesį traukiantis buvo restauratorių iš “Riga Master Workshop” stendas. Filmuotą interviu su šių dirbtuvių savininku Mariumi Bebriu (Maris Bebris) apie klasikinių automobilių restauravimo verslo subtilybes galėsie pažiūrėti youngtimer.lt artimiausiu metu.

Porsche 356
Šis 1963-ųjų Porsche 356 vienas iš trijų “Riga Master Workshop” į parodą atvežtų restauruotų automobilių / www.youngtimer.lt

Detalės klasikiniams automobiliams

Vykstant į šia parodą su savimi pravartu turėti ir bent jau kelis šimtus eurų. Ypač jei jau turite klasikinį automobilį ir jam trūksta kelių originalių detalių. Šioje parodoje visa salė išdalinta dešimtims pardavėjų, kurie ant prekystalio ir stendo sienų iškloja viską, ką turi geriausio. Nuo chromuotų automobilių emblemų iki karbiuratorių, nuo priekinių radiatoriaus grotelių iki sėdynių ar originalaus vairo. Platesnio detalių ir aksesuarų pasirinkimo vargu ar kur pavyks rasti. Na gal ir galima nebent dairantis kokiam nors ebay, tačiau ten tik nuotraukos. Taigi atidžiai neapžiūrėsi ir tiksliai prekės neįvertinsi. O atvykus čia su pardavėju galima dar ir derėtis.

Essen detales
Parodoje Techno Classica Essen gausus automobilių detalių ir aksesuarų pasirinkimas / www.youngtimer.lt

Ar verta vykti į Techno Classica Essen? Jei esate tikras klasikinių automobilių gerbėjas ir žinovas, rasite čia ką pamatyti ir prisiliesti prie automobizmo istorijos. Jei turite atliekamas kelias dešimtis ar geriau šimtą tūkstančių eurų, tikrai turėsite, kur juos išleisti. O jei norite parduoti tikrai vertingą klasikinį automobilį, Essenas tikrai viena iš geriausių vietų tai padaryti.

Kelionę į Techno Classica Essen 2013 youngtimer’iu dovanojo “Orlen Lietuva Classic Rally“.

IMG_0386
Kokia paroda be raudono Ferrari / Ferrari F50
IMG_0405
Gal jūsų svetainei trūksta iš Porsche variklio padaryto staliuko už 5000 eurų
IMG_0408
Mercedes-Benz ekspozicija
IMG_0442
Afla Romeo lenktyninių automobilių ekspozicija
IMG_0444
Ferrari stendas parodoje
IMG_0451
Porsche 911 automobilių ir jais prekiaujančių įmonių buvo daugiausia
IMG_0452
Ford į parodą atvežė savo klasikinius lenktynių automobilius
IMG_0473
Tik tikri Volkswagen gerbėjai žino, kad buvo ir toks VW Passat GTI
BMW stendas
BMW eksponuojami youngtimer’iai

Avatar

Yra Formulės-1 gerbėjas ir benzinu varomu turbininių variklių gynėjas. Gal dėl to slapčia viliasi, kad Saab sugrįš su trenksmu, o kol tai neįvyko galima prisiminti šlovingus laikus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *